Blog
Patru piloni ai transformării digitale
Actualmente sunt foarte puține industrii care să nu fie atinse de transformarea digitală. Migrarea proceselor de afaceri online oferă o eficiență enormă din punct de vedere al costurilor, dar tot odată există o serie de provocări. Termenul "transformare digitală", inventat de McKinsey în 2015, include patru domenii principale. Așadar, care sunt cei patru piloni ai transformării digitale și cum îi puteți utiliza ca parte a strategiei dvs. de afaceri?
Ce înseamnă termenul de transformare digitală?
Transformarea digitală descrie procesul de a face o afacere mai competitivă prin intermediul tehnologiei. Pe o piață digitală, întreprinderile trebuie să utilizeze cele mai recente instrumente tehnologice pentru a rămâne relevante. Acest lucru include automatizarea proceselor de afaceri pentru a crește eficiența. De asemenea, înseamnă dezvoltarea unor produse mai inovatoare, eficientizarea proceselor și asigurarea unor interacțiuni digitale îmbunătățite cu utilizatorii.
Transformarea digitală este un proces continuu, ceea ce înseamnă că toate schimbările pot fi implementate în etape pentru a face ca afacerea să avanseze.
Cele 4 domenii principale ale transformării digitale
Există multe și diferite strategii utilizate în transformarea digitală. Acestea pot fi împărțite în patru domenii principale:
1.Transformarea modelului de afaceri. Evaluați dacă modelul de afaceri actual al companiei are sens într-un mediu digital în schimbare rapidă. Examinați noile strategii de stabilire a prețurilor, produsele de substituție care intră, noile servicii, tendințele de schimbare a nevoilor clienților. Evaluați ce este atractiv pe piața actuală. Examinați obiectivele pe termen lung și pe termen scurt pentru a stabili cum să vă dezvoltați afacerea. Un exemplu de transformare a modelului de afaceri ar putea fi trecerea mai multor companii de televiziune la crearea de conținut digital pentru găzduire video sau extinderea liniilor de produse ale băncilor la produse complet nebancare.
2.Restructurați procesele de afaceri. Evaluați modul în care procesele de afaceri ale companiei pot și ar trebui să fie actualizate. Efectuați un audit al proceselor companiei pentru a identifica orice ineficiență care trebuie îmbunătățită. Recomand, de asemenea, utilizarea de parametri pentru a analiza cât de eficient este fiecare nou instrument sau proces în timp. De exemplu, dacă timpul de aprobare a contractelor companiei înainte de restructurare era de 9 zile lucrătoare, iar după restructurare a fost de 2 zile lucrătoare, este logic să se evidențieze indicatorul "timp de aprobare a documentelor" ca un criteriu de evaluare.
3.Trecerea la cloud și externalizarea. Al treilea domeniu al transformării digitale descrie mutarea proceselor de afaceri în cloud și externalizarea. Utilizarea sistemelor cloud oferă o securitate, o flexibilitate și o scalabilitate sporite - toate la un cost mai mic. În mod similar, externalizarea unor părți din procesele care nu sunt esențiale poate îmbunătăți semnificativ eficiența generală. De exemplu, se știe că întreprinderile mici au optat pentru externalizarea înregistrărilor contabile și de resurse umane, iar multe companii de producție externalizează munca în perioadele de vârf. Evaluați ce procese pot fi mutate în cloud și externalizate? Odată ce acestea au fost identificate, puteți începe să selectați produsele și serviciile potrivite.
4. Transformarea culturii corporative implică pregătirea, implementarea și instruirea echipei pentru schimbare, arătând leadership pentru schimbările implementate. De exemplu, dacă o companie a trecut la gestionarea electronică a documentelor, dar managerul refuză interacțiunea electronică în vechiul mod, astfel de schimbări vor fi acceptate cu dificultate de către echipă și s-ar putea să nu dea efectul scontat. Una este să propui angajaților noi reguli sau programe informatice, dar alta este să-i convingi să le folosească.
Cele 4 provocări cheie pentru transformarea digitală
Acum că am defalcat fiecare dintre cele patru domenii cheie, este util să analizăm provocările cu care ne vom confrunta în timpul transformării digitale.
Rezistența personalului. Este posibil ca unii membri ai personalului să fie rezistenți la schimbare, considerând-o un risc mare. Prin urmare, în elaborarea unei strategii de transformare digitală, este important să ne ocupăm din timp de posibila rezistență, să elaborăm măsuri pentru a reduce apariția și impactul acestui factor.
Lipsa de competențe digitale. Cea de-a doua problemă care trebuie abordată este reprezentată de lacunele din setul de competențe digitale (sau alfabetizarea digitală a angajaților). Chiar dacă oamenii au încredere în transformare, ei vor avea nevoie de formare și instruire corespunzătoare pentru a utiliza corect aceste instrumente. În cadrul proiectelor noastre, oferim clienților o etapă suplimentară în implementare - instruire în ceea ce privește elementele de bază ale alfabetizării digitale - lucrul cu aplicațiile de birou, elementele de bază ale sistemului de operare și echipamentele periferice.
Transformarea digitală necesită o investiție financiară semnificativă. Prin urmare, costul transformării digitale ar trebui să fie inclus în buget în avans. Unele companii caută investiții suplimentare numai pentru transformarea digitală, înțelegând rentabilitatea investiției.
Lipsa de expertiză internă. Dacă vă aflați într-un punct cu echipa actuală în care doriți să treceți la un nivel nou, mai avansat din punct de vedere tehnologic, este posibil să aveți nevoie de angajați mai calificați sau să externalizați anumite sarcini pe parcurs.
În ciuda problemelor descrise, beneficiile transformării digitale le depășesc.
Transformarea digitală necesită timp. Arta pașilor mici vă poate ajuta să începeți astăzi. De exemplu, transferul schimbului de documente cu contrapărțile în formă electronică, transferul interacțiunii personalului cu angajații în formă electronică, aceste funcții sunt disponibile din orice sistem de contabilitate 1C și nu necesită practic nicio investiție suplimentară. Următorul pas ar putea fi implementarea unor sisteme de gestionare electronică a documentelor, tot în pași mici, începând cu crearea de contracte, prin stabilirea de șabloane, ca opțiune. Numai acest pas va reduce semnificativ timpul necesar pentru ca angajații să pregătească un contract.
Sper că toate instrumentele descrise mai sus vă vor ajuta pe Dumneavoastră în drumul spre eficiență.
Solicită o consultare