Blog

Blog Image

Opt tendințe tehnologice post pandemie care au accelerat digitalizarea societății

Opt tendințe tehnologice post pandemie care au accelerat digitalizarea societății

Constatăm că pandemia a accelerat digitalizarea societății, impulsionând aplicarea tehnologiei IT în toate domeniile vieții noastre. Afacerile care explorau pur și simplu valoarea digitalizării și-au dat seama că ar fi imposibil să se deplaseze mai departe ignorând beneficiile AI, XR și IoT și alte tehnologii de top. Unele tendințe care au apărut în timpul pandemiei vor dispărea, însă multe dintre ele sunt deja aici pentru a rămâne. Deci, ce tendințe tehnologice devin astăzi noua noastră realitate?

Directorul tehnic al companiei Sotengi cu 30 de ani de experiență în digitalizare a formulat opt tendințe tehnologice care au accelerat industria, și respectiv transformarea digitală în societare. Și acest lucru s-a întâmplat datorită pandemiei globale.

Tendința 1: Instrumentele de comunicare vor fi integrate și în continuare în aplicațiilor de afaceri. Giganții IT au observat această tendință după începutul pandemiei. Microsoft integrează Teams în aplicațiile de afaceri și Salesforce a achiziționat Slack.

Tendința 2: Comerțul electronic va fi tot mai atractiv. Numărul de utilizatori care vizitează site-urile de comerț electronic a crescut considerabil anii de pandemie. Cu toate acestea, gusturile cumpărătorilor se schimbă și ele: înainte de a-și cheltui banii, aceștia vor să încerce bunurile și serviciile pe care se gândesc să le achiziționeze. Tendința de a „încerca înainte de a cumpăra” este atotcuprinzătoare: camerele de hotel, pantofii noi și chiar mașinile (mai concret, modelele lor 3D) pot fi testate și studiate în detaliu cu ajutorul teleprezenței, a realității virtuale augmentate. Comercianții cu amănuntul doresc să le ofere clienților o experiență reală și captivantă, în urma cărora aceștia să facă o alegere informată, bazată pe aplicații grație cărora vor putea să vadă și să încerce bunuri, în mediul virtual, înainte de a le cumpăra.

Tendința 3: Inteligența artificială (IA) va sprijini angajații, nu îi va înlocui. Integrarea tehnologiei IA în operațiunile zilnice de analiză a afacerilor le va oferi angajaților informații foarte valoroase, fără a diminua rolul acestora în procesul de luare a deciziilor. De exemplu, instituțiile financiare potutiliza tehnologia IA pentru detectarea anomaliilor în cheltuielile de călătorie sau în orice alte activități frauduloase. Angajații vor fi mai încrezători, deoarece deciziile le vor fi validate de cercetări ample, bazate pe date multiple și precise.

Tendința 4: Conectivitatea dispozitivelor va spori. De exemplu, monitorizarea stării echipamentelor pe un șantier va putea fi realizată mai ușor datorită accesibilității de la distanță, prin internetul tuturor lucrurilor (IoT). Nu este nevoie să fim aproape de obiectul monitorizat pentru a primi informații complete și exacte.

Tendința 5: Serviciile cloud vor continua să domine piața. Flexibilitatea este unul dintre cele mai evidente motive ale popularității acestora. Afacerile mici, dar și marile companii au realizat că serviciile cloud sunt incredibil de rentabile în comparație cu orice abordare locală de stocare a datelor.

Tendința 6: Analiza video va deveni parte a proceselor robotizate automatizate. Folosind puterea viziunii computerizate și a învățării automate, afacerile pot automatiza mii de procese ineficiente și repetitive pur și simplu pentru că toate au date de la camere. De exemplu, folosind analiza video, angajații pot găsi un obiect într-un catalog de produse care conține mii sau milioane de obiecte similare sau pot detecta mărfuri contrafăcute. Orice sarcină care necesita concentrare, experiență și atenție supraomenească poate fi acum realizată cu ajutorul analizei video. Acesta este adevăratul pas către un RPA (procese robotizate automatizate) la scară largă.

Tendința 7: Securitatea datelor va deveni o prioritate absolută. Protecția datelor cu caracter personal va avea o importanță capitală, deoarece cantitatea de date acumulată de companii crește exponențial. Perimetrul de securitate al oricărei afaceri va fi extins semnificativ, datorită creșterii rolului angajaților la distanță. Companiile sunt nevoite să aibă grijă de securitatea datelor mult dincolo de zidurile fizice ale birourilor. În plus, datele furnizate algoritmilor de IA vor trebui securizate în toate etapele procesării.

Tendința 8: Schimbări mari vor apărea în comerțul cu amănuntul. În ultimii doi ani, cumpărăturile online au devenit la fel de firești precum cele tradiționale, dar acesta a fost doar primul pas al marii transformări. Magazinele tradiționale, cu consultanți și casieri, vor fi treptat înlocuite de un nou mod de vânzare, contactless, iar producătorii nu vor mai avea nevoie de intermediari – prin abordarea directă a consumatorilor / direct-to-consumer (D2C). Abonamentele la anumite bunuri vor fi la fel de obișnuite ca abonamentele la serviciile de streaming video datorate cloud- ului.

Sursa: www.forbes.com

  • 2022-06-30
  • Corina Tomuleț
  • 1482 Views