Blog

Blog Image

Care sunt cele 9 provocări critice ale transformării digitale în organizație

Transformarea digitală în afaceri nu este doar o trecerea simplă de la scrisorile pe hârtie la un serviciu de poștă electronică. Este vorba despre utilizarea tehnologiei pentru a îmbunătăți serviciile pentru clienți, procedurile de muncă, lanțurile de aprovizionare, relațiile și interacțiunea cu partenerii, gestiunea resurselor umane și chiar controlul general al procesului de afaceri la nivel de ”top” management. 

Transformarea digitală oferă organizațiilor oportunitatea de a-și re-imagina modul în care este condusă afacerea lor prin noi procese și instrumente digitale. Pentru a realiza întregul potențial al tehnologiilor digitale, organizația trebuie să fie pregătită pentru o transformare completă a afacerii, și are nevoie de o strategie proprie de transformare digitală care să permită tranziția afacerii spre o societate digitală.

Cu toate acestea, ca și în cazul oricărei inițiative de management al schimbării, există provocări pe care companiile se vor confrunta pe parcursul proceselor de transformare, variind de la probleme centrate pe oameni, probleme structurale, bariere tehnice și tot ce se află între ele.

Iată cele mai importante 9 provocări pe care trebuie să le luăm în considerare atunci când realizăm proiecte de transformare digitală.

Lipsa strategiei de management al schimbării

Organizațiile cu o strategie de management matură a schimbărilor au șanse de șase ori mai mari să atingă sau să depășească obiectivele de transformare digitală iar lipsa ei condamnă orice proiect de digitalizare la eșec. Succesul îl poate asigura o strategie eficientă de management al schimbării care implică planificarea proiectului prin identificarea cauzelor principale ale problemelor, și construirea unor relații de încredere și consens cu toate părțile interesate, mai ales cu angajații. 

Software și tehnologie complexe 

Soluțiile complexe și necesitatea integrării lor sun la fel elemente de intimidare. Aceasta este la fel o provocare pentru organizațiile aflate în curs de transformare digitală. Dificultățile pot apărea din evoluția implementării și integrării datelor, cât și din perspectiva experienței utilizatorului final. Organizațiile ar trebui să ia în considerare acest lucru atunci când se află în etapele incipiente ale unui proiect de transformare și să caute sistemele cele mai intuitive și integrate.

Stimularea adoptării de noi instrumente și procese 

Noile procese și tehnologii prezintă adesea provocări sub forma de rezistență la schimbare din partea angajaților care simt că modul în care fac lucrurile în prezent va fi modificat. Pentru noile implementări și procese, organizațiile trebuie să ofere instruire cuprinzătoare de integrare, precum și sprijin continuu pentru performanța angajaților pentru ai ajuta să devină productivi și competenți cu un instrument mai bun, ajutându-i să înțeleagă valoarea acestor noi procese.

Evoluția continuă a nevoilor și cerințelor clienților

Datorită tehnologiei și competiției între organizații lumea evoluționează mereu. Luați în considerare ceea ce își dorește un client, nevoile și cerințele clienților se schimbă pe măsura dezvoltării societății.

Transformarea digitală nu este un proiect ușor, iar realizarea eforturilor intense de transformare poate dura ani de zile. Evoluția problemelor și cerințelor clienților va avea loc. Este necesar să planificăm activități de cercetare și prezicere, să utilizăm metodele agile de dezvoltare, ca să ne adaptăm obiectivul final la noile tehnologii digitale sau cerințe.

Lipsa unei strategii de transformare digitală

Care este cauza înlocuirii sistemelor vechi sau proceselor manual ? Există un plan de a implementa soluții avansate și complexe? Suntem gata să migrați corect datele și procedurile din sistemele existente în altele noi? 

Toate acestea sunt întrebări la care ar trebui să se răspundă înainte de implementarea unui proces de transformare digitală. Nu există un proiect de transformare de succes fără o strategie predeterminată. Aflați unde organizația și serviciile oferite pot fi îmbunătățite, ce procese și proceduri au nevoie de îmbunătățire și de ce soluții digitale sunt necesare și începeți de acolo.

Lipsa abilităților IT adecvate

Pentru a reuși în eforturile de transformare digitală, veți avea nevoie de o echipă IT calificată și de înaltă performanță. Și acest lucru este dificil de asigurat – mai ales în situația deficitului de specialiști calificați în IT. Un studiu arată că circa 54% dintre organizații au spus că nu sunt capabile să-și atingă obiectivele de transformare digitală din cauza lipsei de angajați calificați din punct de vedere tehnic.

Provocarea dată include lipsa de seturi de abilități în securitate cibernetică, arhitectură de aplicații, integrări software, analiza datelor și migrarea datelor. Organizațiile care nu au profesioniști IT pot combate această provocare prin externalizarea acestei lucrări către consultanți externi și experți în transformare digitală pentru a ajuta la reducerea decalajului de implementare și migrare.

Preocupările legate de securitate

O repulsie pe care o au multe organizații din industriile sensibile la date este preocupările privind confidențialitatea și securitatea cibernetică. Și asta este valabil. Majoritatea eforturilor de transformare digitală implică lăsarea în urmă a soluțiilor ”on-premise” pentru a trece la soluții de ”cloud”, precum și integrarea tuturor datelor unei companii într-un singur sistem centralizat.

Desigur, acest lucru duce la amenințarea crescută asupra securității cibernetice. Incidentele de Securitate pot viza vulnerabilități ale sistemului, setări proaste și utilizatori nebănuiți. Asigurați-vă că aveți un plan în vigoare pentru a atenua în mod pro-activ aceste amenințări înainte ca acestea să apară. Obligatoriu la proiectele de transformare digital e nevoie să identificăm punctele slabe în asigurarea securității cibernetice și protecției datelor cu caracter personal.

Constrângeri bugetare

Transformarea digitală nu este o investiție ieftină. Pentru organizațiile care au o strategie de transformare generală, care nu prevede toate activitățile necesare, apariția sau extinderea domeniului de aplicare poate să adauge noi eforturi sau termini de realizare – toate mărind costul proiectului de transformare. 

Înțelegeți care sunt obiectivele dvs. pe termen lung și ce rentabilitate a investiției intenționați să obțineți în urma procesului de transformare. Acest lucru vă va ajuta să înțelegeți clar ce cheltuieli sunt prea mari și ce spațiu aveți pentru a vă asigura bugetul.

Atitudinea culturii

Organizațiile cu sisteme vechi și procese manuale au adesea o mentalitate mai veche. Lucrurile se schimbă încet, automatizarea este privită cu dispreț, iar noile tehnologii sunt greu de adoptat. O provocare uriașă a transformării digitale este una culturală. Toată lumea – de la conducere și până la noii angajați – trebuie să fie pe aceeași undă de acțiune. Toată lumea ar trebui să fie pregătită să facă schimbări majore în viața lor de zi cu zi și să nu se teamă să învețe lucruri noi.

  • 2022-06-30
  • Corina Tomuleț
  • 1923 Views